מדרסים כהקלה על כאבי גב ומניעת פריצות דיסק

אחד מהדברים הלא כל כך נעימים שאנו חווים או עלולים לחוות בשלב כזה או אחר בחיים הוא כאבי גב, התופעה המטרידה של כאבי גב מושפעת מכמה גורמים: בעיות שרירים, כלי דם וחוליות אשר מייצבים את עמוד השדרה והגב, בעיות עצבים אך למעשה במקרים רבים המקור של הבעיה עשוי להגיע דווקא מכיוון הרגליים.

כפות הרגליים הינם החלק העיקרי בגוף עליהם מוטל העומס והמשקל, מחקרים שנעשו מראים כי על כפות הרגליים מועמס משקל של עד פי שלוש ממשקל האדם כאשר הוא במצב של מנוחה ורגיעה וכאשר הוא במצב של פעילות גופנית המשקל המועמס על כפות הרגליים הינו הוא פי ארבע .

אף אחד לא נועד לסבול מכאבי הגב עד מאה ועשרים, ישנם טיפולים ואפשרויות אשר מביאים להפחתה של העומס בגב ואף מביאים לשיפור של מצבים קשים של כאבי הגב, בשורות הבאות נביא בפניכם מספר עצות וטיפים אשר יקלו עליכם באופן משמעותי את כאבי הגב.

ראשית כל יש להקדים תרופה למכה לא לחכות עד שכאבי הגב יגיעו אלא לעשות פעולות אשר יוכלו למנוע אותם בעתיד כמו לדוגמא:

  • נעליים נוחות – הנעליים שצריך לנעול צריכים להיות נוחות ושטוחות, אמנם נעלי פלטפורמה ונעלי עקב גבוהות הינן אופנתיות יותר אך בטווח הרחוק הם מביאים לנזקים הן לרגליים והן לגב.
  • שימוש במדרסים – רופאים אורטופדים ופיזיותרפיסטים רבים ממליצים להשתמש במדרסים באופן קבוע, השימוש במדרסים מפחית באופן משמעותי שחיקה של דיסקים בין חולייתיים על ידי מניעה של הזעזוע שכפות הרגליים מעבירות לאזור החלק העליון של הגוף, כמו כן השימוש במדרסים תורם רבות למניעת עתידיות של כאבי גב ופריצת דיסק אך במקביל צריך לטפל בבעיות אלה בעזרת רופאים בתחום זה בשביל לא לגרום נזקים נוספים.
  • פעילות גופנית – התקדמות הטכנולוגיה הביאה מצד אחד לחיי נוחות אך מצד שני גורמת לנו להיות פחות פעילים ולהיות יותר במצב של ישיבה ומנוחה, לכן חשוב מאד לעשות בספורט באופן קבוע, פעילות גופנית באופן יומיומי מביאה ליתרונות רבים בניהם חיזוק העצמות והשרירים ואף מניעה של כאבים ונזקים בגב.

הקשר בין המדרסים לטיפול בבעיות גב        

לא מעט אנשים שואלים כיצד השימוש במדרסים עשוי להביא למניעה וטיפול בבעיות גב, ובכן, התשובה לכך היא כזו: ברגל ישנן שלש קשתות, אחת בתחתית כף הרגל, השנייה בצד החיצוני התחתון של כף הרגל והשלישית הנקראת קשת רוחביים נמצאת מתחת לבהונות הרגל, שלושת הקשתות פועלות יחד בכדי לתמוך בגוף, הרגליים תומכות בקרסוליים, בברכיים ובעמוד השדרה.  כאשר נועלים נעליים שאינן תומכות קשת או עם השנים כאשר מתחילים להתבגר, הקשתות מתחילות לקרוס וכל שינוי משפיע על המבנה כולו, במרבית הפעמים הקשת החיצונית הינה הקשת הראשונה שמתחילה לקרוס ולכן תמיכה מדויקת ונכונה על ידי מדרסים, עשוייה לחפות על אותן קריסות של הקשתות בכף הרגל ועל ידי כך להחזיר את האיזון של הגוף בכלל ושל הגב בפרט.

מה תפקידם של המדרסים?

מדרסים איכותיים ומותאמים בדיוק לכף הרגל, הם תומכים ברקמות של כף הרגל, בולמים זעזועים, מתקנים מנח עצמות שאינו תקין, מביאים לחלוקה נכונה של העומס בכף הרגל, מסייעים בהזרמת דם תקינה לכל חלקי כף הרגל, מביאים להרגשת נוחות בעת הדריכה ובזמן של מאמץ גופני גבוהה כמו ספורט הם מסייעים לשיפור הביצועים.

ההמלצה היא להשתמש במדרסים גם כאשר הבריאות היא תקינה כיוון שבטווח הרחוק המדרסים עשויים למנוע בעיות רבות מאד בניהם כאבי גב ופריצת דיסק

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

Share on facebook
לשתף בפייסבוק
Share on linkedin
לשתף בלינקדין
Share on email
לשתף במייל
Share on whatsapp
לשתף בווצאפ

אנחנו לא כותבים הרבה, אבל כשאנחנו כן כותבים...

אלו בד”כ המאמרים הכי מקיפים ופרקטיים בעברית על מדרסים,שיפור יציבה, הליכה נכונה ועוד…
רוצים שנעדכן אתכם על המאמר הבא שיוצא? הצטרפו עכשיו לקהילה שלנו:

סגירת תפריט